Centrele comerciale ies pe piaţă cu mesaje asemănătoare, fiecare dintre ele promiţând clienţilor cele mai mici preţuri Majoritatea dintre ele se regăsesc în coşul fiecărei familii care merge la cumpărături. Toţi cei trei retaileri - Carrefour, Cora şi Auchan - stau bine din anumite puncte de vedere - fiecare are produse mai ieftine decât competitorii. Deşi la nivel global preţurile sunt asemănătoare, punctual se pot observa diferenţe de chiar şi peste 10% în unele cazuri. Verdictul l-a dat bonul de casă: cel mai ieftin, per total, se cumpără de la Auchan.
Mesajul central: "Noi avem cele mai mici preţuri"
În războiul preţurilor, hipermarketurile folosesc acelaşi mesaj, chiar dacă este spus în moduri diferite. Carrefour, care a format, practic, piaţa, arătând românilor ce este un "hipermarket", a făcut "preţurile K.O.". Obişnuiţi deja cu ideea de hipermarket, Cora le-a oferit clienţilor "preţuri HiperMici". Ultimul intrat în joc, Auchan se delimitează de primii. "Noi avem doar preţuri mici. La absolut toate produsele. De acum nu mai e nevoie să vânezi promoţiile. Toate cele peste 60.000 de produse din hipermarket au preţuri mici, permanent." Totuşi, nu este chiar aşa. Doar câteva exemple: bananele din Ecuador sunt mai scumpe aici decât în Carrefour. La fel şi săpunul Palmolive. Pentru a se diferenţia, Auchan mizează pe spaţii mai mari între rafturi, alei mai largi, produse mai bine aranjate şi mai uşor de găsit şi se laudă cu cea mai mare parcare de hipermarket.
O "bătălie" la fel de importantă este de a crea în mintea clientului o imagine cât mai puternică. Auchan vine şi cu argumente. Clientului îi este explicat, prin afişele din magazin şi la postul de radio local, că se contractează cantităţi mari şi în acest fel poate să obţină preţuri mici. Cora a lansat recent în luptă tichetul valoric. Dacă ai card de fidelitate, pentru anumite produse sau cat