Activitatea societăţii Consilprest, al cărei proprietar este Consiliul Judeţean Braşov şi care se ocupă cu gestionarea anexelor şi a personalului din administrarea forului judeţean, a fost subiect de dispută în plenul de luna trecută al CJ, mai ales din pricina cifrei de afaceri.
În urma discuţiilor a fost desemnată o comisie care să facă un raport asupra activităţii societăţii Consilprest.
Verificarea situaţiei de către această comisie a relevat faptul că, mai ales în ceea ce priveşte Bistro2003, activitatea s-a îmbunătăţit în ultimele luni. Conducerea acestei unităţi a fost schimbată în decursul acestui an, iar pe primele nouă luni bilanţul este pozitiv. Profitul brut a fost de 258,16 milioane de lei, iar până în luna octombrie, profitul brut înregistrat a fost de 356,77 milioane de lei. „Am constatat o îmbunătăţire a managementului acestei societăţi. Însă este loc de mai bine. Vrem să propunem ca toţi membri Consiliului de Administraţie să aibă pregătire sau atestare în alimentaţia publică sau în turism, iar conducerea unităţii de alimentaţie publică să aibă obligatoriu studii superioare de specialitate. Acesta din urmă vrem să fie angajată în baza unui contract de management, iar personalul va fi verificat, mai ales pentru înlăturarea incompatibilităţilor privind gradul de rudenie. Şi vrem ca personalul angajat să fie recrutat de o firmă specializată”, ne-a explicat consilierul judeţean PNL, Adrian Maxim.
O altă latură a activităţii acestei comisii a fost legată de posibilitatea concesionării activităţii de exploatare şi întreţinere a unor imobile din categoria monumente istorice renovate, care aparţin domeniului public al judeţului. Maxim spune că întreaga comisie a constatat că nu există interes pentru concesionare sau asociere cu societăţi private a acestor clădiri. „Vom propune acestea să rămână în administrarea CJ, iar serviciile de spec