Numarul cartilor de credit va creste cu 130%. Inca subdezvoltata, piata are un potential imens. Cardurile co-branded, preferatele romanilor
Cardul bancar este cea mai importanta piata de servicii si produse bancare din Romania. Cu toate acestea, din totalul de 8,5 milioane de carduri emise in 2005, doar o mica parte sunt carduri de credit (10%), majoritatea fiind utilizate doar pentru extragerea de numerar (card de debit). Gradul redus de dezvoltare a pietei, impreuna cu avansul veniturilor si al economiei, recomanda cartile de credit ca o piata cu potential important de crestere. Numarul cartilor de credit va creste cu 130% in 2006, releva un studiu al Lafferty Group, o companie din Marea Britanie specializata in cercetare si consultanta. Potrivit studiului, romanii au un nivel destul de ridicat de familiarizare cu sistemele electronice de plata. Totusi, piata creditelor de consum se mentine la un nivel redus comparativ cu tarile din Uniunea Europeana. Anul trecut, in Romania piata creditelor de consum a fost responsabila pentru doar 11% din veniturile aflate la dispozitia persoanelor, comparativ cu 68% in Germania si 35% in Ungaria. In plus, cartile de credit au reprezentat sub 10% din totalul cardurilor de plata in 2005, urmand a creste la peste 21% in 2007.
Orientare pe co-branded
Studiul a descoperit ca romanii sunt atrasi in special de cartile de credit de tip co-branded, respectiv carduri de credit emise de o banca, dar care poarta si logo-ul unui retailer. "Una dintre metodele-cheie pentru popularizarea cardurilor de credit este cardul co-branded", precizeaza studiul. Acest tip de carduri ofera consumatorilor beneficii suplimentare de genul discounturi sau beneficii de loialitate. Cardurile co-branded devin din ce in ce mai populare in contextul in care sunt considerate urmasul "creditului doar cu buletinul", produs care