Absolvent al studiilor de arta din Bucuresti, Albert Nica, actualmente director de creatie in cadrul Ogilvy Group, parea a se indrepta pe un cu totul alt drum in urma cu 12 ani, cand a plecat la Londra pentru a se specializa in grafica pe calculator. Avea de gand ca prin aceasta sa-si puna in valoare cunostintele si abilitatile dobandite in timpul facultatii, insa acest tip de grafica, modern prin excelenta, s-a dovedit pe parcurs un domeniu oarecum neconform cu "stilul destul de clasic" pe care il aborda in lucrarile sale.
"Publicitatea am descoperit-o acolo (...), din pura intamplare", ne spune Albert Nica, motivand aceasta atractie prin faptul ca acest domeniu "are talentul sa te traga", cu atat mai mult cu cat "Londra este un loc extrem de propice - esti inconjurat de publicitate". Dincolo de faptul ca advertisingul se prezenta ca atractiv din punctul de vedere al noutatii, al posibilitatilor pe care le oferea, el reprezenta, in plus, si calea de mijloc pe care putea sa mearga astfel incat sa poata combina inclinatiile sale artistice cu tehnica moderna - acestia au fost factorii care au circumscris alegerea sa de atunci, influentandu-i in mod decisiv traiectoria.
Una dintre problemele care se ivesc in mod firesc pune semne de intrebare asupra deciziei lui Albert Nica de a se intoarce totusi in Romania, dupa un inceput de cariera atat de promitator in strainatate - si nu in orice tara, ci chiar in Marea Britanie, unde sansele de succes ar fi fost, fara indoiala, deloc de neglijat. Ne explica insa ca "dincolo de niste motive personale, in acea perioada aveam inca spiritul acela de pionierat", care ii facea pe majoritatea celor plecati din tara sa-si doreasca sa se intoarca acasa pentru a pune in aplicare cunostintele dobandite acolo.
Influenta asupra deciziilor consumatorului, "drogul" publicitarului
"M-a luat si pe mine valul