"Pariem ca un Touareg V10 TDI poate tracta un Boeing 747?", "Un avion de 155 tone? Niciodata!", "Sigur poate!". Acest schimb de replici intre doi angajati Volkswagen a fost transpus in realitate: la numai cateva luni distanta, intr-o zi de joi - 23 noiembrie 2006, un echipaj Volkswagen a folosit sistemul de prindere al modelului Touareg V10 TDI pentru a ancora o aeronava Boeing 747. Rezultatul omologat: automobilul din segmentul SUV a tras avionul fara probleme. Oricum, nu exista confirmarea ca operatorii aeroportului vor lansa o comanda pentru mai multe Volkswagen Touareg, chiar daca se doreste inlocuirea actualelor vehicule de tractare, fiecare cu masa de 70 tone.
Evenimentul "Touareg tracteaza Boeing 747" a avut loc pe Aerodromul Dunsfold, aflat la 65 kilometri de Londra. Inca de la inceput, intrebarea - luata in considerare foarte serios - era cat de puternic poate fi un automobil modern, din elita segmentului SUV, cat de rezistent ii este motorul, tractiunea integrala si sasiul.
Touareg este un autovehicul ideal pentru tractare: sarcina maxima este de 3.500 kilograme pentru remorca si 1.640 kg pentru axa spate. Dar cand locul unei barci de 3,5 tone este luat de un avion ce cantareste 155 tone - aripile acopera 511 m2, 4 motoare, 450 locuri si un fuselaj de marimea unui bloc de apartamente -, atunci lucrurile incep sa fie un pic diferite. De aceea, pregatirile trebuie sa fie facute pana la cele mai mici detalii.
Pentru ca modelul Touareg V10 TDI sa fie capabil de a tracta uriasa aeronava, primul prag de trecut a fost cresterea greutatii automobilului Volkswagen. Desi suna paradoxal, este absolut necesar pentru ca puterea motorului sa fie transferata in forta de propulsie. Pentru aceasta, bile si placi de otel au fost distribuite in SUV. O masa suplimentara de 4.345 kilograme! Greutatea totala a modelului Touareg: 7.030 kilograme. Distributia mas