Santierul naval Aker din Braila lucreaza la capacitate maxima, comenzile pentru nave fiind acoperite pana in 2008, ne-a declarat Florinel Flor, directorul general al societatii. "Termenul de livrare pentru noi nave contractate in 2006 se situeaza dupa 2008 din cauza supraincarcarii santierului naval", a spus Flor. Explicatia pentru aceasta situatie poate fi gasita si prin prisma contextului international. "In ultima perioada, pretul materiilor prime si al echipamentelor pentru industria navala a inceput sa creasca, in special datorita boom-ului din acest domeniu.
Pe segmente de piata, exista inca cerere puternica pentru tancuri de dimensiuni mici-medii", ne-a declarat Flor. Pe de alta parte, investitiile realizate in retehnologizare de catre proprietarul Aker incep sa-si arate roadele. Specializarea directionata de catre grupul norvegian Aker a facut ca, in prezent, santierul sa lucreze la 100% din capacitate. Potrivit lui Flor, diferentele intre perioada de dinainte de privatizare si perioada postprivatizare sunt foarte clare. "Exista diferente clare intre cele doua perioade: ante si postprivatizare. Provocarile sunt diferite. In aceasta perioada, santierul are o incarcare de peste 100%. Evolutia cifrei de afaceri este elocventa pentru schimbarile prin care trece compania", precizeaza Flor. Potrivit acestuia, in ultima perioada, Aker Braila s-a specializat devenind un santier de armare, prin trecerea de la productia de corpuri la cea de nave complete. Santierul Naval Braila construieste nave pentru unele dintre cele mai importante companii fluviale din lume.
La inceputul lunii august, Aker Yards a semnat un contract pentru executia a doua tancuri petroliere maritime de buncheraj pentru compania franceza Maritima, parte a grupului Compagnie Fluviale de Transport. Valoarea totala a contractului in desfasurare este de 20 de milioane de euro.
Navele