Dezbatere publica privind problemele etice de pe piata romaneasca de PR Doua prejudecati afecteaza sanatatea mediului romanesc de afaceri. Aceste prejudecati separa etica de principalele obiective ale oricarei decizii in afaceri: profitul si performanta profesionala. Astfel, se spune, etica in afaceri, tot ce inseamna ea, principii de conduita, valori, practici, este doar o optiune personala si, ca orice optiune, ceva relativ, inutil, niste zorzoane pe care le etalam in actiunile noastre. Totusi, in masura in care actionam in numele unui proiect de afaceri, al unei companii, trebuie sa tinem seama de cei ale caror interese pot fi afectate. Iar in masura in care actionam ca profesionisti si dorim sa fim perceputi astfel, actiunile noastre nu se mai pot raporta la ceea ce credem ca trebuie sa facem, ci la standardele profesiei de la care ne revendicam. In afaceri, in general, in comunicarea de afaceri in particular, reperele morale sunt totodata standarde profesionale, si nu doar anexe ale acestora, utilizabile dupa bunul plac. In plus, atunci cand sunt incluse in deciziile de management, ca strategii ale organizatiei, aceste repere morale se vor dovedi si profitabile. Pentru ca valorile si practicile morale asumate genereaza incredere in profesie si in companii si, indirect, profit pe termen lung. Adevarul simplu al apartenentei standardelor morale la cele profesionale si al relatiei dintre etica si eficienta actiunilor noastre nu este inteles pe piata romaneasca a relatiilor publice. Aceasta este, poate, cea mai importanta concluzie a dezbateriiEtica in PR: repere, tendinte, controverse, de marti, 7 noiembrie, din cadrul Saptamanii PR-ului Romanesc, eveniment organizat de fundatia Forum for International Communications. De ce sa vorbim despre etica in PR? Prin natura sa, domeniul relatiilor publice (PR) acopera atat comunicarea de masa, cat si comunicarea de afaceri.