foto: Steve Berkovitz
Microsoft si Google sunt singurele companii care dispun de resurse financiare suficiente pentru a concura pe piata publicitatii on-line a declarat vineri Steve Berkowitz, presedintele diviziei on-line a Microsoft, citat de Reuters.
In cursul zilei de miercuri Yahoo a anuntat o vasta reorganizare a structurii, planul companiei fiind de a stimula profitabilitatea pe segmentul publicitar unde a pierdut teren in fata rivalului sau, Google.
Companiile interesate de aceasta piata trebuie sa faca investitii masive pentru a atrage utilizatorii, pentru a oferi advertiserilor informatii despre audienta lor si pentru a construi baze de date semnificative.
„E nevoie de investitii pe care numai doua companii din lume le pot realiza: Microsoft si Google”, a spus Berkovitz.
Divizia de servicii a Microsoft, MSN, se afla abia pe pozitia a treia la capitolul de cautare cu ajutorul internetului, fiind surclasata de Google si Yahoo. Mai mult, in timp ce primele doua realizeaza profituri semnificative, MSN se confrunta cu pierderi financiare.
Berkovitz a declarat ca Yahoo, in ciuda profitabilitatii mari, e o companie mica in comparatie cu Google si Microsoft.
Presedintele Microsoft a precizat ca in timp ce compania sa poate obtine banii necesari investitiilor din programele software pe care le realizeaza Google face acest lucru cu banii obtinuti de publicitatea on-line.
Valoarea de piata a Microsoft este dubla fata de cea a Google si de aproape opt ori mai mare decat cea a Yahoo, care se apropie de suma de 37 de miliarde de dolari.
Pana in urma cu cativa ani, Microsoft nu avea o strategie de advertising pusa la punct si nici un motor de cautare propriu.
Microsoft are in jur de 450 de milioane de vizitatori lunar pe site-urile sale, Berkovitz declarand ca e nevoie