Imaginea gospodarului carand cu „papucul” mii de verze in pietele patriei va deveni o amintire. Vineri, 8 decembrie 2006, de pe liniile de montaj ale uzinei Dacia a iesit ultimul vehicul utilitar derivat din modelul Renault R12 si ultima cutie de viteze NG.
In total, in cei 31 de ani de cariera au fost produse 318 969 de unitati din gama care a devenit cunoscuta sub numele generic de „Papuc”
Lansata in productie in 1975, gama de vehicule utilitare Dacia a cuprins, de-a lungul timpului, sapte variante diferite, in functie de sarcina utila, modul de amenajare al spatiului de transport, tipul de transmisie sau dimensiunea habitaclului.
Printre cele mai importante evolutii pe care le-a cunoscut familia de vehicule utilitare se numara introducerea, in noiembrie 2002, a motorizarii diesel.
In total, in cei 31 de ani de cariera au fost produse 318 969 de unitati din gama care a devenit cunoscuta sub numele generic de „Papuc”. Ultimul vehicul care a parasit linia de fabricatie a fost un model Dacia 1307 Double Cab, cu tractiune integrala, de culoare rosie.
Odata cu incetarea productiei familiei de vehicule utilitare a fost oprita si fabricarea cutiei de viteze NG. Aceasta a echipat toate modelele produse la uzina din Mioveni pe baza licentei Renault R12 (Berlina, Break, 1320, 1325 Liberta si Pick Up). Productia acestui model de cutie de viteze a demarat la Dacia in anul 1972, de atunci fiind fabricate 2 332 715 exemplare.
In afara uzinei Dacia, cutia de viteze NG a fost produsa si in Franta, Spania, Turcia, Argentina si Columbia.
Imaginea gospodarului carand cu „papucul” mii de verze in pietele patriei va deveni o amintire. Vineri, 8 decembrie 2006, de pe liniile de montaj ale uzinei Dacia a iesit ultimul vehicul utilitar derivat din modelul Renault R12 si ultima cutie de viteze NG.
In tot