Generalul Gheorghe Catrina, seful Statului Major al Fortelor Aeriene Militare, tocmai acuzat de implicare in afacerea dubioasa a MApN de achizitionare a avioanelor ALENIA, se afla in centrul unui grup de interese, format la ROMATSA (Regia Autonoma de Control a Traficului Aerian), care monopolizeaza aviatia romana. Oameni formati la scoala de aviatie comunista, care si-a pastrat si chiar intarit sferele de influenta indiferent de regimul sau guvernul aflat la putere. Acestia s-au perindat pe la toate partidele, au facut rotiri de cadre si astfel au fost tot timpul la putere. Mai mult, la ROMATSA s-a constituit chiar un spirit de gasca, cateva clanuri reusind sa detina cele mai importante functii. Astfel, soti, sotii, copii ai catorva familii de oameni influenti isi impart intre ei din banii publici salarii de sute de milioane de lei. Mai mult, membrii acestor clanuri si-au raspandit "serviciile" si la alte institutii, ocupand functii importante in stat si aflandu-se in stare de incompatibilitate. Familiile Catrina, Francu, Cotrut, Donciu si Dumitrescu constituie clanurile ce detin puterea la ROMATSA. Acestea si-au impartit posturile-cheie si si-au stabilit salarii de sute de milioane de lei din banii statului. S-au rotit din 1990 in aceleasi cercuri, s-au schimbat intre ei cand puterea si-a modificat componenta, au trecut de la un partid la altul, numai ca sa ramana in functii. Impreuna, familiile scot din buzunarul contribuabilului pe luna peste un miliard de lei. Salarii, recompense, sporuri, mancare pe gratis. ROMATSA este institutie cu caracter de regie autonoma, care se autofinanteaza, dar fara sa aiba profit. Banii provin din taxele colectate de la avioanele care tranziteaza teritoriul romanesc. Cu alte cuvinte, statul desemneaza ROMATSA sa colecteze aceste taxe din care traieste, fara sa dea insa nici un ban bugetului. Familie mare, renumeratie... mare, dupa