Mândrie a unui orăşel francez, are "doar" 100 de ani.Dacă teatrul înseamnă emoţie, atunci "Mamouret" s-a achitat de îndatoriri, la Teatrul Bulandra. Bătrâna Mamouret trăieşte într-o Mândrie a unui orăşel francez, are "doar" 100 de ani.
Dacă teatrul înseamnă emoţie, atunci "Mamouret" s-a achitat de îndatoriri, la Teatrul Bulandra. Bătrâna Mamouret trăieşte într-o familie care a uitat să trăiască. Iubeşte amintirile într-o familie care a început să uite. O încrengătură numeroasă, care îşi hrăneşte viaţa din scandaluri şi ipocrizii, cu veri care se căsătoresc între ei - "o familie de egoişti şi de orgolioşi stupizi", după cum spune Mamouret.
În mijlocul acestui peisaj aterizează un tânăr circar, care vrea să-i "fure" bunul cel mai de preţ, pe frumoasa Marie Josephe. O escapadă încurajată de centenara Mamouret, care îşi retrăieşte iubirile tinereţii privind cum se ţese fericirea celor doi tineri.
Piesa lui Jean Sarment, regizată de Dinu Cernescu, este o pastilă de normalitate antistres, înghiţită cu aplauze de spectatori. Tamara Buciuceanu-Botez, devastatoare! Spulberă orice aşteptare. Este o actriţă mult mai bună decât se credea. Îşi depăşeşte limitele cu rigurozitatea unui ceas elveţian, impresionând prin naturaleţe. Joacă de parcă ar fi la debut, cu o energie contaminantă. Surprinde. Arma ei de amuzare în masă este mimica. Un singur regret: de ce nu cântă mai mult? Vocalizele cu tentă ironică nu-i induc spectatorului decât o mare poftă să audă ceva în plus. "Când toată lumea râde, înseamnă că e bine dispusă", spune Mamouret, intuind şi în sală relaxarea publicului.
Întreaga distribuţie păleşte în faţa Tamarei, fiecare actor fiind doar o treaptă pe care urcă actriţa. Puse în valoare de un dialog viu şi doar pe alocuri plictisitor, rolurile secundare nu fac decât să prelungească suspansul întâlnirii cu Mamouret. şerban Pavlu, Daniela Nane, Gheorg