Alt binevoitor ne aduce stirea ca prestatia de la conferinta de presa a domnului Ioan Ion, secretar de stat la Aparare, a fost trecuta la capitolul "mai bine tacea". Alt zmeu ce va avea lacat la gura. Romanii au multe prioritati in aviatie. Vlaicu, Vuia, Coanda sunt nume inscrise cu litere de aur in istoria zborului. O industrie autohtona de profil are radacini inca din perioada interbelica, iar Ceausescu a avut ambitia de a dezvolta aceasta ramura atat spre zona militara, cat si cea civila. Ce a ramas se stie. Am rememorat aceste cateva informatii pentru a arata ca aviatie nu suntem adusi cu pluta; numerosi specialisti sunt inca in masura sa comenteze in cunostinta de cauza programele de dotare, achizitiile pe care statul le face pentru dotarea flotei aeriene militare sau civile.
Dupa Revolutie, fiecare contract incheiat pe bani publici a avut un grad mai mare sau mai mic de transparenta, dar nici unul nu a trecut neobservat, fara sa fie supus judecatii critice.
Dupa obiceiul locului, discutia a atins si subiectul sensibil al comisioanelor de succes care insotesc asemenea contracte. Primele aeronave AIRBUS cumparate de TAROM la inceputul anilor â90, pe cand ministru la Transporturi era Traian Basescu, au fost puse in legatura cu nostalgia lui Petre Roman pentru anii studentiei de la Toulouse. Cateva biletele scrise de mana, schimbate intre partile contractante, nu au putut constitui probe pentru procurorii cu manusi de catifea ai vremii.
Contractul de modernizare a avioanelor MIG a lasat ca amintire dintii noi ai premierului Radu Vasile, pusi in Israel. Dantura fostului premier este la locul ei, avioanele sunt insa mai putine, flota militara fiind tot mai stirba in urma catastrofelor cu avioane modernizate. Mierea contractelor bantuie iar aviatia militara, ultima afacere, care se ridica la peste 300 de milioane de euro, fiind iar subiect de