(Foto: )
O vedere frumos colorata
Foto Diana SANDOR
Venind spre Cluj-Napoca cu trenul, calatorul poate observa in dreapta, in spatele gardurilor din placi de beton incununate cu sirma ghimpata si printre halele de PVC strident colorate ale noilor firme, cadavrele vechilor fabrici comuniste.
Prin geamul murdar al compartimentului de clasa a II-a al oricarui personal ce isi face intrarea in Cluj dinspre Apahida, vechile fabrici apar in cadru ca niste flori de mucegai pe o vedere din Lego-Land.
O data ajuns in dreptul lor, monstrul pe sine rage puternic si incetineste, inaintind intr-un ritm solemn, parca pentru a da ocazia calatorului sa contemple scheletul ruginit al gloriei comuniste, care se rezuma la citeva coloane ale infinitului metalice, distorsionate nefiresc, la radacinile carora spinii dorm cuminti printre tufe de urzici.
Pe aleile lor inca mai bintuie dramele celor care isi aveau odata serviciul aici. Un tata care lucra aici si-a gasit refugiul in detul de rachiu dupa ce a ajuns somer. Povestea isi are ecoul in celalalt capat al Clujului, pe o ulita din Manastur.
Pe strada fara „c(l)ase de mijloc“
Intre garajele de tabla ce tin de blocurile de pe Splaiul Independentei, in apropierea batrinului „Moina“, se iveste un semn din scindura ovala pe care este scris in rosu „Pulp Fiction“.
Semnul e asezat la intrarea intr-o curte impachetata in manunchiuri de stuf din interiorul careia razbat, impreuna cu un puternic miros de bere, voci ragusite rizind si sticle ciocnindu-se. Prin fata localului trece o straduta pe care si-au facut aparitia de citiva ani, in mod parca nefiresc, o serie de vile.
„Parca nefiresc“ pentru ca la portile lor stau parcate masini straine, unele mai scumpe decit locuintele vecinilor, iar mai toate curtile au interfon, in vreme ce pe la stre