MAREA SCENA PUBLICA Televiziunea a fost creata de la inceput ca un mijloc de propaganda. De pe marea scena a tarii, pe micul ecran a fost un slogan al ei.
In 1971, Nicolae Ceausescu incepe "minirevolutia culturala", iar persoana sa monopolizeaza creatia literara, artistica si micul ecran. Apogeul se atinge in anii â80, cand "Tovarasul" si "Tovarasa" inchideau si deschideau emisia TVR de doua ore zilnic.
TOVARASUL A ZIS. Domnul Petre Popescu, redactor-prezentator de stiri in TVR din 1965 pana la inceputul anilor â90, isi aminteste bine aceasta transformare a televiziunii. "La inceput exista libertate mai mare in alegerea stirilor. Primeam informatii pe telex de la France Press, de la Agerpres, pe care le prelucram in functie de importanta lor. Bineinteles ca era un control politic. Directia Presei de la CC avea un birou permanent in TVR, existau sedinte saptamanale, lunea, in care se evalua activitatea Redactiei Actualitati si se dadeau directivele de rigoare. Insa noi stiam ce trebuia dat pe post, ne «facusem mana», cum se zice. Pana pe la sfarsitul anilor â70, cand intr-o zi vine la mine seful Departamentului Actualitati si imi cere sa citesc cu voce tare un text. Il citesc, dupa care ma intreaba ce lipseste. Il mai citesc o data, de doua ori, pana ajung la a 15-a citire. Imi ies din fire si intreb care este problema. Atunci mi se spune: lipseste sintagma «Tovarasul Nicolae Ceausescu». Si de atunci, de fiecare data trebuia sa-l introducem in stiri pe Ceausescu: tovarasul a zis, a facut, a vizitat... Avea placerea de a face vizite, unde tinea discursuri. Acestea trebuiau prezentate la televizor, majoritatea integral. Cand programul ajunsese la doua ore, aproape ca se difuzau numai discursuri ale lui Ceausescu. La un moment dat am gasit un «leac» - dupa cateva minute intervenea prezentatorul: «In continuare, tovarasul Nicolae Ceausescu a mai s