De la sfarsitul lunii trecute, Consiliile Judetene din judetele Bihor, Cluj, Salaj, Bistrita Nasaud, Satu Mare si Maramures (Regiunea de Dezvoltare N-V) sunt partenere in situatii de urgenta.
Acestea urmeaza sa puna in practica un proiect a carui scop principal este “achizitionarea de echipamente specifice pentru imbunatatirea capacitatii si calitatii sistemului de interventie in situatii de urgenta si pentru acordarea asistentei medicale de urgenta si a primului ajutor calificat”.
Colaborarea trebuie sa aiba ca si rezultat imbunatatirea organizarii interventiilor in situatii de urgenta. Pentru aceasta, va fi creata si dotata o baza regionala si vor fi imbunatatite cele publice profesionale si voluntare.
Proiectul are o contributie semnificativa la realizarea obiectivului Strategiei Nationale de Dezvoltare Regionala si a Planului de Dezvoltare 2007-2013. Va fi inaintat spre finantare prin Programul Operational Regional (POR) 2007-2013, domeniul prioritar fiind “dezvoltarea infrastructurii pentru siguranta publica si situatii de urgenta”.
Post aderare
Asocierea celor sase Consilii Judetene s-a nascut dintr-o necesitate. A fost impusa pentru ca judetele sunt, din punct de vedere legal, autoritatile eligibile pentru accesarea proiectului.
Proiectul este cu atat mai oportun cu cat este nevoie de pregatirea si maturizarea din punct de vedere tehnic, a proiectelor finantate prin POR 2007-2013 (in scopul accesarii fondurilor structurale post aderare).
Distributia surselor pentru finantarea in cadrul POR este urmatoarea: 85% - contributia Comunitatii Europene, 13% contributie nationala (circa 12 milioane de euro) si 2% - contributii locale (bugetul local).
Responsabilitati
@N_