Antreprenorii din Romania folosesc internetul cand vor sa se informeze, aleg calitatea in detrimentul pretului si apeleaza la banci ca sursa de finantare.
Acestea sunt concluziile studiului “Cum isi aleg IMM-urile furnizorii” realizat in cadrul evenimentului “Antreprenor in Romania” pentru a identifica modul in care este evaluata relatia cu un furnizor, directia politicilor de achizitie si strategiile de dezvoltare.
Cand iau decizia de alegere a unui furnizor, antreprenorii sunt orientati in primul rand spre criterii precum intelegerea nevoilor companiei lor, calitatea produselor, anuntarea prompta a unei probleme, etica in afaceri, relatii cu perspective pe termen lung si oferirea de solutii inovatoare.
Cheia din partea furnizorului poate fi data de reactie la nevoile IMM-urilor, actiune, tact, sinceritate si bun simt. La polul opus se afla criterii precum elaborarea de planuri strategice pentru firma, orarul de functionare sau proximitatea furnizorului.
In proportie foarte mare, aproximativ 94%, antreprenorii se orienteaza spre ideea de cel mai bun raport calitate pret atunci cand aleg un produs si nu inspre cele mai mici preturi sau spre o marca de renume la un pret mai ridicat.
Filozofia de la care pleaca este ca sunt prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine si in consecinta achizitioneaza cel mai bun lucru pe care si-l permit cu banii pe care ii au.
Cand vor sa afle mai multe despre un serviciu sau produs, 82% din respondenti au spus ca apeleaza la internet, 61% la presa de specialitate si 38 % la prieteni.
O delimitare clara apare intre presa de specialitate, pozitionata in topul surselor de informare si presa generala sau reclama TV aflate pe ultimele locuri ale clasamentului.
Atunci cand se gandesc la o viitoare sursa de finantare cei mai multi opteaza pentru un c