Cifra de afaceri a grupului European Drinks a crescut, in primele noua luni, cu 7% comparativ cu nivelul din perioada similara a anului trecut, iar exporturile companiei au avansat cu peste 50%.
"Am consolidat liniile de business existente si am crescut investitiile in brandurile grupului. In acelasi timp, am investit in cresterea calitatii produselor, ceea ce a condus la majorarea cifrei de afaceri", a declarat ieri pentru Mediafax Viorel Micula, presedinte al grupului.
Pentru 2007, European Drinks estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 19% fata de nivelul din acest an, la majorare contribuind atat investitiile pentru consolidarea brandurilor de pe piata locala, cat si exportul pe noi piete din Uniunea Europeana. Grupul intentioneaza sa continue extinderea pe piete regionale, mizand pe o majorare a exporturilor de cel putin 50%, in 2007. "Expansiunea pe piata regionala va fi facilitata de aderarea la UE si de eliminarea taxelor vamale", a spus Micula.
Grupul livreaza produse in circa 20 de state, atat in UE - Cehia, Slovacia, Ungaria sau Anglia -, cat si in Orientul Mijlociu, Asia sau fostele state sovietice. "Exporturile realizate pana in prezent s-au ridicat la cateva milioane de euro. Spania si Bulgaria sau fostele state sovietice sunt doar cateva dintre destinatiile vizate in planul de export al grupului.
Segmentele pe care intentionam sa facem prezenta noastra mai puternica sunt piata bauturilor racoritoare si a berii", a spus Micula. European Drinks ar putea contracta, in acest an, un credit sindicalizat de 250 milioane euro, de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), in prezent fiind negociate clauzele contractului. Sumele vor fi destinate unor investitii derulate pe o perioada de 2-3 ani, care vizeaza activitatile din industria alimentara, localizate la cele trei platforme ale companiei - Rieni, Stei si Sud