Carele de reportaj independente fac, de cele mai multe ori, diferenţa dintre o emisiune de calitate şi una mediocră. Oamenii care deţin astfel de echipamente, valorând peste un milion de euro, sunt foşti angajaţi ai televiziunii publice sau ai posturilor private, cu spirit de iniţiativă şi gustul aventurii. Explozia audiovizualului a dat naştere unei afaceri de nişă: producţia independentă TV. Majoritatea firmelor de pe acest segment sunt „celule“ care s-au desp
Carele de reportaj independente fac, de cele mai multe ori, diferenţa dintre o emisiune de calitate şi una mediocră. Oamenii care deţin astfel de echipamente, valorând peste un milion de euro, sunt foşti angajaţi ai televiziunii publice sau ai posturilor private, cu spirit de iniţiativă şi gustul aventurii.
Explozia audiovizualului a dat naştere unei afaceri de nişă: producţia independentă TV. Majoritatea firmelor de pe acest segment sunt „celule“ care s-au desprins din corpul „mamă“ al marilor broadcasteri publici şi privaţi, dar care au ajuns acum să lucreze independent pentru toţi actorii de pe piaţa TV.
Este şi cazul companiilor independente de producţie video ce deţin care de reportaj. Numărul lor este redus la nivel naţional, dar au o cifră de afaceri estimată de Capital la peste două milioane de euro anual. Proprietarii carelor de reportaj folosesc o forţă de muncă de 50 - 100 de angajaţi, pe care o plătesc cu salarii între 1.600 şi 2.300 de lei net pe lună. Investiţiile într-un car de reportaj depăşesc uşor un milion de euro. Profiturile sunt mai mici în transmisia TV decât în afacerile de închiriere a echipamentelor de scenă (lumini, sunet, videoproiectoare). Studio Video Art pare să fie cea mai căutată companie de transmisiuni video de pe piaţă. Motivul? Este singura firmă independendă care deţine două care de report