(Foto: Ziua de Cluj)
Avioanele pe relatia Cluj-Bucuresti erau pline si la tarifele mari, iar serviciile operatorilor privati inca nu se ridica la inaltimea asteptarilor publicului. Am luat bilete la Blue Air, pentru cursa Cluj-Bucuresti, care trebuia sa plece, de pe aeroportul Baneasa, luni, de la 23:30 .
Ni s-a spus ca avionul nu poate decola din cauza cetii, dar am aflat ca, la Cluj, tocmai ateriza un DAC Air, deci nici vorba despre asa ceva. Am inteles ca, de fapt, ei asteptau trei calatori de la cursa de Barcelona. Apoi, cei de la Blue Air ne-au comunicat ca avionul poate sa plece spre Cluj numai a doua zi dimineata, de la 5:00.
Nici vorba sa ne asigure masa sau cazare la hotel peste noapte, cum ar fi fost normal. Marti dimineata, stupoare, in loc de 5:00, avionul a decolat la 10:00, ne-a relatat unul dintre pasageri.
Avionul n-a putut decola catre Cluj, pe timp de noapte, din cauza cetii. Nu are nici o legatura cu Barcelona. Potrivit tratatelor internationale, in acest caz, nici o companie aeriana nu asigura cazarea daca intarzierea nu depaseste 12 ore. In acest caz nu putem vorbi despre o cursa anulata, ci despre una intarziata. Preferam sa retinem avionul la sol, pentru siguranta, decat in aer.
Marti dimineata, aeronava nu a putut decola la ora stabilita pentru ca turnul de control nu a permis acest lucru, tot din cauza cetii, sustine Florentina Ivan, director de marketing Blue Air.
Mentionam ca Guvernul Romaniei a elaborat un proiect de lege potrivit caruia, dupa 1 ianuarie, la intarzieri mai mari de doua ore, companiile aeriene vor plati clientilor despagubiri intre 150 si 600 de euro. In afara de despagubiri, grupate in functie de ora si distanta, prevederile vizeaza asigurarea de gustari gratuite, acces la tefon si fax, cazare la hotel (p