Investitorii străini se înghesuie să construiască malluri în toată ţara. Lansarea noilor centre comerciale va încuraja lanţurile internaţionale de magazine să-şi deschidă reprezentanţe în România. În prezent, Bucureştiul are un stoc de 143.000 de metri pătraţi în toate mallurile existente, înregistrând o medie de 0,07 metri pătraţi per cap de locuitor. Capitala noastră se află cu mult în urmă faţă de Varşovia (cu o suprafaţă de 1,3 milioane mp), Budapesta
Investitorii străini se înghesuie să construiască malluri în toată ţara. Lansarea noilor centre comerciale va încuraja lanţurile internaţionale de magazine să-şi deschidă reprezentanţe în România.
În prezent, Bucureştiul are un stoc de 143.000 de metri pătraţi în toate mallurile existente, înregistrând o medie de 0,07 metri pătraţi per cap de locuitor. Capitala noastră se află cu mult în urmă faţă de Varşovia (cu o suprafaţă de 1,3 milioane mp), Budapesta (544.000 mp) şi Praga (457.000 mp). Aceste cifre din raportul agenţiei imobiliare DTZ arată că Bucureştiul are un imens potenţial pentru acest tip de investiţii. Situaţia se va schimba radical peste doi ani, când se va da în folosinţă un stoc de peste 600.000 mp în Bucureşti şi tot atâta în alte oraşe din ţară.
În ceea ce priveşte împărţirea pe oraşe, cele mai multe centre comerciale noi se vor construi în Constanţa. Aici este anunţată lansarea a patru malluri. Cel puţin câte un mall se va ridica în Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Craiova, Oradea, Ploieşti, Târgu-Mureş, Bacău, Sibiu, Suceava, Focşani. Fiecare centru va fi adaptat specificului local. Mărimea spaţiilor este legată de puterea de cumpărare a localnicilor, dar şi de preferinţele acestora. De exemplu, moldovenii cumpără mai multe haine sofisticate şi, ca urmare, cei care le comercializează îşi pregătesc spaţii mai mari