Valoarea cumulata a celor mai importante 50 de marci romanesti depaseste doua miliarde de euro, cele mai numeroase branduri provenind din domeniul bancar, alimentar si de retail, potrivit ultimului clasament realizat de catre compania de consultanta Brandient si firma de cercetare D&D Research.
Primul loc din clasament este ocupat de Dacia, cu o valoare de 387,4 milioane de euro, dupa care urmeaza Banca Comerciala Romana, care valoreaza 355,6 milioane de euro, si BRD-Groupe Société Générale - 208,3 milioane de euro.
Printre primele zece marci mai sunt Petrom, pe locul patru, cu o valoare a marcii de 86,4 milioane de euro, in timp ce pozitia a cincea este adjudecata de Sensiblu, lantul de farmacii operate de firma A&D Pharma, cu 82 milioane euro.
Locurile urmatoare sunt ocupate de Rompetrol - 72,5 milioane de euro, Cristim - 62,8 milioane de euro, Asirom - 60,9 milioane euro, Altex - 59,4 milioane de euro si Domo - 41,4 milioane de euro.
Alte branduri incluse in top sunt Banca Transilvania, Flanco, Mobexpert, Romstal, Poiana, CEC, Leonardo, Aldis, Borsec, Bergenbier etc. "Din acest top reiese ca romanii mananca mult salam, beau multa bere, iau credite si se plimba mult cu Dacia. Speram ca anii viitori sa avem o alta configuratie a acestui top si sa fie prezente si marci din alte domenii", a declarat, la prezentarea topului, Aneta Bogdan, unul dintre fondatorii firmei Brandient.
Ultimele trei locuri din Top 50 sunt ocupate, pe rand, de brandurile Fulga, Farmec si Croco. Criteriile care au stat la baza intocmirii topului au fost vanzarile realizate de marcile respective pe teritoriul Romaniei, perspectivele de evolutie, dar si riscurile domeniului din care fac parte. Potrivit realizatorilor clasamentului, valoarea brandului a fost definita ca valoarea neta actualizata a fluxurilor de numerar generate de marca respectiva, calculata la 1 ianu