LukOil vrea ca, in cinci ani, sa-si creasca cota de piata, pe retail, cu cinci procente, pana la 30%, a declarat Constantin Tampiza, directorul general LukOil. Obiectivul va fi realizat prin desfasurarea unui amplu efort investitional care va presupune alocarea a 20 de milioane dolari anual in constructia de noi statii si depozite si in modernizarea benzinariilor vechi.
"Vrem sa fim prezenti pe toate coridoarele paneuropene de petrol care tranziteaza Romania", a spus Tampiza, care a adaugat ca "vom lua procente de la toti ceilalti concurenti de pe piata".
Potrivit directorului general LukOil, in prezent, compania petroliera detine 300 de benzinarii iar obiectivul este detinerea unui numar de 350, maximum 400 de statii de distribuire a carburantilor, numar adaptat capacitatii de rafinare a rafinariei Petrotel, membra a grupului LukOil Romania.
Profit relativ mic datorat investitiilor considerabile si amortizarii
Privind prin prisma rezultatelor din ultimii ani, obiectivul LukOil pare realizabil.
Astfel, in 2006 grupul previzioneaza o cifra de faceri, exclusiv TVA, de 1,4 miliarde dolari, in crestere cu 12% fata de 2005, in timp ce profitul net va atinge 12 milioane dolari, in crestere de 8 ori fata de 2005. In 2007 profitul va atinge 18 milioane dolari, iar cifra de afaceri va creste cu 5%.
Explicatia oferita de Tampiza privind cota relativ mica de profit, raportata la cifra de afaceri, este ca LukOil a investit sume importante in Romania (peste 500 de mil. dolari) care trebuie amortizate si in acelasi timp trebuie returnate si creditele luate de la banci.
Rezultatele relativ bune, din acest an, obtinute de compania petroliera au fost realizate in conditia micsorarii costurilor administrative si logistice, explica Tampiza.
Potrivit acestuia, in prezent, multi traderi castiga prin componenta de logistic