Magazinele virtuale din Romania au derulat un numar de 69.000 de tranzactii in valoare de 5,8 mil. euro, in primele 10 luni ale anului, se arata intr-un studiu referitor la piata comertului electronic, facut la cererea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si preluat de Rompres.
Pentru realizarea acestui studiu, au fost analizate 1.460 de site-uri, din care 620 de site-uri ale sectorului de turism si alte 840 din celelalte sectoare de activitate: de la IT&C, flori, articole pentru copii, incaltaminte, imbracaminte, accesorii auto, arta, farmaceutice, bijuterii, articole spotive, jucarii, muzica si carte, si pana la asigurari si servicii financiare. Potrivit studiului, doar un numar de 84 de magazine virtuale permit plata online prin card bancar utilizand 3D Secure, cel mai ridicat standard actual in materie de securitate a tranzactiilor pe Internet. "Chiar daca Romania este inca la inceput de drum, interesul pietei este in crestere, dupa cum arata si cifrele evidentiate de acest studiu. Este insa nevoie ca romanii sa inteleaga ca nu exista riscuri suplimentare in tranzactionarea pe Internet fata de tranzactionarea in magazinele traditionale, intrucat sunt utilizate standarde de securitate, identice cu cele utilizate la nivel international, al caror scop este chiar prevenirea fraudei online", a declarat ministrul Zsolt Nagy. Datele prezentate au fost oferite de procesatorul RomCard, companie ce a implementat si opereaza sub standardul 3D Secure in Romania inca din martie 2004. Dintre site-urile active, mai mult de o mie sunt inregistrate pe zona de comert electronic. In perioada noiembrie 2005 - noiembrie 2006, s-a inregistrat o medie a lansarilor de un magazin virtual la doua zile.
Magazinele virtuale din Romania au derulat un numar de 69.000 de tranzactii in valoare de 5,8 mil. euro, in primele 10 luni ale anului, se arata intr-un studiu