În România sunt circa 110 radiouri, care pot fi ascultate pe internet. Dintre acestea, 45 sunt exclusiv online. Deocamdată, ele nu fac profit. Aventura radio şi TV pe internet abia dacă a început de câţiva ani şi abia dacă numără câteva zeci de actori. Ca orice activitate de pionierat, ea se caracterizează prin foarte multe „necunoscute“. „De ce puneţi radioul şi televiziunea pe internet?“, am întrebat câţiva reprezentanţi ai instituţiilor de me
În România sunt circa 110 radiouri, care pot fi ascultate pe internet. Dintre acestea, 45 sunt exclusiv online. Deocamdată, ele nu fac profit.
Aventura radio şi TV pe internet abia dacă a început de câţiva ani şi abia dacă numără câteva zeci de actori. Ca orice activitate de pionierat, ea se caracterizează prin foarte multe „necunoscute“. „De ce puneţi radioul şi televiziunea pe internet?“, am întrebat câţiva reprezentanţi ai instituţiilor de media audiovizuale. Acum, când atât copiii, cât şi oamenii de afaceri se rup cu greu de calculator, radiourile şi televiziunile se gândesc că este bine să ofere servicii şi pe acest suport. Este prima explicaţie, simplă. Analiştii prevăd cu emfază scăderea tirajelor şi a audienţelor şi creşterea consumului de media online. Un alt motiv bun să treci şi pe internet.
Marele avantaj este că oferta se poate face după buzunar: Cătălin Mateescu (20 de ani) şi-a deschis propriul radio în 2001, „Radio Fun“, investind de atunci aproximativ 5.000 lei, şi oferă un program pentru tineri. Face emisiuni când poate, oferă dedicaţii, alcătuieşte topuri muzicale şi tot acest efort îl face din pasiune, pentru 40-60 de ascultători pe zi.
Mai scumpe sunt radiourile pe internet ale brandurilor consacrate de media audiovizuală. Radio 21, de exemplu, emite online din 1998, pentru ascultătorii care nu pot recepţion