Brandurile locale trebuie sa faca fata concurentei din ce in ce mai puternice din partea firmelor straine. Tocmai din acest motiv, multi dintre investitorii locali aleg sa-si dezvolte afacerile sub umbrela unui nume strain. Unul dintre investitorii care vor să aducă anul viitor câteva francize pe piaţa românească este Nicolae Badea, omul de afaceri care controlează câte 20 de procente din firmele care operează în ţara noastră lanţurile de restaurante KFC şi Pizza Hut. &l
CompaniaAAV Group, condusă de Vicenţiu Zorzolan şi în al cărei acţionariat figurează şi omul de afaceri Radu Octavian, fondatorul RTC Holding, a în sistem de franciză, lanţurile de magazine de vestimentaţie Esprit, Springfield şi Women’Secret. Pentru anul viitor, planurile companiei AAV prevăd inaugurarea a încă 12 magazine, iar cifra de afaceri aferentă este estimată la şapte-opt milioane de euro, faţă de trei milioane de euro, vânzările prognozate pentru acest an. Dar planurile nu se rezumă doar la cele trei nume. “Mai suntem în negocieri cu alte trei branduri. Unul de vestimentaţie pentru copii, altul de pantofi şi al treilea de accesorii, precum curele, cercei sau brăţări”, dezvaluie Zorzolan.
Dar poate o piaţă în care se fac printre cele mai importante mişcări în ceea ce priveşte afilierea la branduri internaţionale, este cea hotelieră. În fiecare din ultimii ani, la nivelul întregii ţări, apăreau unul, două sau maxim trei hoteluri de lanţ internaţional. De la jumătatea lui 2005 până acum s-au inaugurat peste zece unităţi cu nume de rezonanţă mondială. Acesta este doar începutul. În următorii doi ani se vor deschide mai mult de 20 de astfel de proprietăţi.
„Mai mult de 80% din traficul de afaceri care se realizează prin agenţii de turism oferă cazări în hoteluri de lanţ, restul fiind realizat de parteneri locali”, s