Pentru firmele cu bugete reduse este prea costisitor să comande un studiu de piaţă unei companii specializate sau să apeleze la o agenţie de PR, care să se ocupe de partea de comunicare. Există însă soluţii şi pentru cei cu bani puţini. Tarifele practicate, în România, pentru studii de piaţă sunt mult mai mici decât cele din alte ţări europene. Cu toate acestea, agenţii economici cu resurse financiare modeste le consideră prea mari, motiv pentru care, de multe ori, ace
Pentru firmele cu bugete reduse este prea costisitor să comande un studiu de piaţă unei companii specializate sau să apeleze la o agenţie de PR, care să se ocupe de partea de comunicare. Există însă soluţii şi pentru cei cu bani puţini.
Tarifele practicate, în România, pentru studii de piaţă sunt mult mai mici decât cele din alte ţări europene. Cu toate acestea, agenţii economici cu resurse financiare modeste le consideră prea mari, motiv pentru care, de multe ori, aceştia testează piaţa prin forţe proprii.
În cazul în care se apelează la profesionişti, trebuie definită cât mai clar problema de marketing ce trebuie rezolvată. Pe de altă parte, compania de studii de piaţă trebuie să se asigure că a înţeles corect nevoia solicitantului, altfel poate uşor să facă o ofertă de preţ pe care acesta nu şi-o poate permite.
„Firmele cu mai puţină experienţă tind să ceară cercetări de piaţă pentru decizii care implică profituri sau pierderi cu valoare redusă, comparabile cu valoarea studiului pe care l-ar realiza“, afirmă Daniel Enescu, preşedintele Societăţii Române de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice (SORMA). „În astfel de situaţii, noi îi îndrumăm către soluţii mai ieftine de cercetare. Este bine de ştiut că cercetarea de piaţă realizată profesional se justifică doar în condiţiile în care costurile implicate de decizi