DaimlerChysler, General Motors si Ford, cei mai importanti jucatori din piata auto mondiala, incearca sa isi maximizeze profiturile prin cea mai lesne metoda cu putinta: disponibilizarea fortei de munca.
DaimlerChrysler, cel mai mare producator de camioane din lume, are in vedere concedierea a 4.000 de angajati in America de Nord, deoarece se asteapta ca, anul viitor, vanzarile companiei sa intre pe o panta descendenta. Chrysler a raportat pierderi de 1,5 miliarde de dolari in trimestrul al treilea si urmareste reducerea cheltuielilor cu 1.000 dolari pe vehicul, prin adoptarea unor masuri precum relocarea de activitati in afara Americii de Nord.
Numarul muncitorilor ce vor fi fortati sa intre in somaj reprezinta 16% din totalul fortei de munca al unitatii nord-americane a DaimlerChryler, producatoare de camioane si autobuze, a declarat Andreas Renschler, seful diviziei DM, citat de Bloomberg.
Renschler a adaugat ca muncitorii care vor intra in somaj sunt eligibili pentru a putea fi rechemati la munca.
Dieter Zetsche, CEO la DaimlerChrysler, a precizat ca divizia nord-americana a companiei va inregistra un declin al vanzarilor, deoarece cumparatorii au achizitionat masiv camioane in acest an, inainte de implementarea noilor standarde antipoluare de anul viitor, care va conduce automat la cresterea preturilor vehiculelor companiei.
Reducerea numarului de locuri de munca include disponibilizarea a 800 de angajati din Canada, anuntata anterior. "Zentsche este atent la semnalele existente in piata, reactioneaza la acestea, fiind o persoana foarte activa", a afirmat Stephen Pope, analist la Cantor Fitzgerald, in Londra.
Disponibilizarile din cadrul unitatii DaimlerChrysler vor avea ecou si asupra producatorilor de masini din Statele Unite ale Americii.
Pe parcursul acestui an, peste 72.000 de muncitori din cadrul General Motors s