Pentru proprietarii de autovehicule, anul aderării vine mai mult cu veşti proaste. Libertatea de a circula în spaţiul comunitar, ca orice cetăţean al Uniunii Europene, va avea un preţ destul de piperat. Chiar şi pentru cei care nu intenţionează să părăsească ţara, deţinerea unei maşini îi obligă să încheie poliţe RCA la tarife care să acopere răspunderea pentru accidente produse oriunde în UE. Cu alte cuvinte, asigurarea RCA şi cea Carte Verde se vor unifica, deşi, în
Pentru proprietarii de autovehicule, anul aderării vine mai mult cu veşti proaste. Libertatea de a circula în spaţiul comunitar, ca orice cetăţean al Uniunii Europene, va avea un preţ destul de piperat. Chiar şi pentru cei care nu intenţionează să părăsească ţara, deţinerea unei maşini îi obligă să încheie poliţe RCA la tarife care să acopere răspunderea pentru accidente produse oriunde în UE. Cu alte cuvinte, asigurarea RCA şi cea Carte Verde se vor unifica, deşi, într-o primă fază, până când toţi membrii comunităţii europene vor ratifica Tratatul Multilateral de Garantare, pentru cea din urmă societăţile de asigurări vor continua să emită poliţe separat.
Cu limite de despăgubire majorate la nivele acceptate în UE – minimum 100.000 de euro pentru daune materiale şi 350.000 de euro/persoană în caz de vătămări corporale, românii se pot aştepta să plătească şi prime de asigurare tot ca vest-europenii. Până acum, asigurătorii puteau ieftini sau scumpi poliţele în limita unor marje stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Din 2007, însă, au libertate totală în stabilirea tarifelor. Fără excepţie, deciziile tuturor vor fi de scumpire, influenţate nu numai de majorarea limitelor de despăgubire ci şi de creşterea daunalităţii pe segmentul asigurărilor auto. Astfel, în ultimii cinci ani, despăgubirile pentru daune avizate în contul poliţelor RCA au crescut d