A fost nevoie de aproape un an pentru ca legea să fie aprobată, dar au fost necesare mai puţin de 20 de zile pentru a emite o ordonanţă de urgenţă care să abroge parţial prevederile acesteia. Ne referim la Legea nr. 399/ 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/ 2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate şi, respectiv, la OUG nr. 91/ 2006 privind unele măsuri referitoare la asigurările sociale de stat şi asigurăril
A fost nevoie de aproape un an pentru ca legea să fie aprobată, dar au fost necesare mai puţin de 20 de zile pentru a emite o ordonanţă de urgenţă care să abroge parţial prevederile acesteia.
Ne referim la Legea nr. 399/ 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/ 2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate şi, respectiv, la OUG nr. 91/ 2006 privind unele măsuri referitoare la asigurările sociale de stat şi asigurările sociale de sănătate.
Subiectul disputei îl reprezintă deja faimoasa cotă de contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii prevăzută de OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate. Să fie ea 0,75%? Să fie mai bine 0,85%? Se pare că Parlamentul (mai exact, Camera Deputaţilor) şi Guvernul nu au reuşit să cadă la pace în această privinţă. Nu pentru anul acesta.
Modul în care Legea nr. 399/ 2006 introducea majorarea cotei de contribuţie începând cu 1 ianuarie 2006 a creat multă confuzie şi agitaţie. Se pare că înşişi guvernanţii nu prea au înţeles cum vine treaba, fapt dovedit de preambulul OUG nr. 91/2006, din care cităm:
„Neadoptarea acestei măsuri are consecinţe negative asupra prevederilor bugetare pentru sistemul asigurărilor sociale de stat, care va determina, în lipsa unor măsuri urgente, recalcularea