În România, se construiesc cele mai moderne malluri din Europa Centrală şi de Est. Proprietarii mallurilor au declanşat o competiţie dură pentru atragerea firmelor celebre de retail. Explozia centrelor comerciale, trăită în anii trecuţi de Polonia, Ungaria şi Cehia, este resimţită acum de România: începând din a doua parte a lui 2007, vom avea câte o inaugurare în fiecare lună. În următorii trei ani, în România se vor deschide cel puţin 30 de malluri, în oraşe cu p
În România, se construiesc cele mai moderne malluri din Europa Centrală şi de Est. Proprietarii mallurilor au declanşat o competiţie dură pentru atragerea firmelor celebre de retail.
Explozia centrelor comerciale, trăită în anii trecuţi de Polonia, Ungaria şi Cehia, este resimţită acum de România: începând din a doua parte a lui 2007, vom avea câte o inaugurare în fiecare lună. În următorii trei ani, în România se vor deschide cel puţin 30 de malluri, în oraşe cu peste 150.000 locuitori. Din acestea, 12 vor fi în Bucureşti. Anunţurile de noi proiecte nu se opresc aici, fiind de aşteptat ca în primăvara viitoare să fie lansate şi altele.
De ce această explozie? Ce au aşteptat până acum marii investitori? Confirmarea că vom intra în marea familie a „împătimiţilor“ de shopping din Uniunea Europeană, statutul de stat membru asigurând şi o garanţie că, pe termen mediu şi lung, ne va creşte puterea de cumpărare. Experienţa noilor membri, precum Polonia, Ungaria şi Cehia, a demonstrat că Europa Centrală şi de Est are un imens potenţial şi că obiceiul de a-ţi petrece timpul liber într-un centru comercial se învaţă repede.
Vor avea succes aceste proiecte? „Este posibil ca toate spaţiile să fie închiriate până la deschidere. Acest lucru nu înseamnă automat că vor fi afaceri de succes, pentru că va conta foarte mult management