De Crăciun, românii îşi doresc de la cei dragi haine noi şi bijuterii, în timp ce angajaţii speră să primească de la companiile în care lucrează un consistent plic cu bani, se arată într-un studiu realizat recent de ISRA Center Marketing Research. Goana după cadouri, bucuria de a dărui şi de a primi, ornamente, decoraţiuni care împodobesc nu numai locuinţele, ci şi spaţiul proxim şi cel public, meniuri elaborate care, mai nou, depăşesc tradiţia culinară românească
De Crăciun, românii îşi doresc de la cei dragi haine noi şi bijuterii, în timp ce angajaţii speră să primească de la companiile în care lucrează un consistent plic cu bani, se arată într-un studiu realizat recent de ISRA Center Marketing Research.
Goana după cadouri, bucuria de a dărui şi de a primi, ornamente, decoraţiuni care împodobesc nu numai locuinţele, ci şi spaţiul proxim şi cel public, meniuri elaborate care, mai nou, depăşesc tradiţia culinară românească – toate acestea fac din Sărbătoarea Crăciunului o adevărată industrie.
Un studiu realizat de ISRA Center Marketing Research, în exclusivitate pentru revista Capital, relevă faptul că cei mai mulţi dintre români (46%) asociază Sărbătorile de iarnă cu Naşterea Domnului. Acesta este cel mai important lucru pentru bucureşteni (60%); la colinde şi tradiţii se gândesc îndeosebi locuitorii din Moldova (36%) şi Crişana – Maramureş (35%), în timp ce oltenii au în vedere, într-o măsură mai mare decât ceilalţi, un alt aspect: masa tradiţională de Crăciun (16%).
Precizăm că cercetarea a fost efectuată pe un eşantion alcătuit din 1.027 de persoane, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 20 şi 60 de ani. Principalul obiectiv al acesteia a fost identificarea obiceiurilor de cumpărare a cadourilor cu ocazia Sărbătorilor de iarnă, pentru că se ştie, în luna decembrie, s