Dai click pe link-ul dintr-un e-mail via Coca Cola care iti spune ca ai sansa sa castigi pe loc un jeep Mercedes-Benz? Daca nu, poate vrei sa castigi tot de la Coca Cola 800.000 dolari? O alta varianta: discount de 50% la McDonald\'s pentru urmatoarele 10 zile!
In luna noiembrie a fost propagat un e-mail trimis de managerii companiei Coca Cola, care ofereau consumatorilor premii substantiale pentru un singur click pe link-ul atasat. Un e-mail asemanator a venit si din partea McDonald's. Mesajele bine-nteles, nu erau reale ci mail-uri de tip �phishing�
Pana de curand, aceste �oferte� ale brandurilor erau limitate la banking, retail online, care aveau targetul lor. Mai nou insa, mail-urile nedorite de tip phishing, ajung si la consumatorii neoficiali ai brandului respectiv iar phisherii se folosesc de 'promotii' pentru a-i atrage pe acestia.
Click-ul pe brand
In momentul in care marketerii relationeaza cu consumatorii pentru a construi o relatie one-to-one lucrurile acestea tind sa erodeze increderea pe care cosumatorul o atribuie brandului. Solutia este ca marketerii sa-si puna intrebari serioase in legatura cu fenomenul phishing si sa ia masuri impotriva celor care �praduiesc�, pe buna dreptate, brandurile.
"Logo-ul rosu de la Coca Cola reprezinta o adevarata momeala pentru consumatori. Ei isi deschid imediat mail-ul din inbox si apoi dau click�, a prcizat John Roberts, VP-product al OpenDNS.
"Trademark-ul Coca Cola este atat de cunoscut in intreaga lume incat oamenii incearca sa se foloseasca de spamuri, in numele nostru.�, a spus un purtator de cuvant al companiei. In luna noiembrie, dupa ce a aparut mail-ul, Coca Cola a pus un anunt pe site prin care a explicat ca numele sau este folosit fara permisiunea companiei. �Pana la urma, daca arata prea bine pentru a fi adevarat, probabil chiar este asa�, se mai spune pe pagina compani