Scriitorul Eugen Serbanescu – romancier, dramaturg si scenarist de film – a devenit, de aproape doua luni, director general al Centrului National al Cinematografiei. Eugen Serbanescu il inlocuieste in functie pe Decebal Mitulescu, un personaj „de paie“, un apropiat al lui Sergiu Nicolaescu si un „executant“ al dispozitiilor acestuia. Eugen Serbanescu a avut si o cariera in diplomatie, fiind Consul General al Romaniei la New York si Los Angeles in perioada 1998-2002. Interviul isi propune sa constate daca exista o alta maniera a noului director al CNC in relatia cu realizatorii de film si in administrarea
n-am nici sustinerea nici opunerea vreunui partid. Nu cunosc povestea de anul trecut. Nu este functie politica, nu este o numire politica. Am obtinut postul printr-un concurs organizat de Agentia nationala a functionarilor publici. De fapt, administratia publica trebuie sa se depolitizeze si postul meu este un exemplu in acest sens.
Ce probe ati sustinut pentru a obtine postul?
Concursul a constat in doua probe: una scrisa si una orala. Subiectele au fost din bibliografia afisata anterior, de legislatie; au fost intrebari din Legea functionarului public, din noua Lege a cinematografiei. in urma probei scrise, ceilalti doi candidati nu au obtinut baremul de 50 de puncte. Eu am fost singurul candidat care a participat la proba orala.
Acum, dupa ce ati obtinut postul, in ce masura credeti ca ar fi viabile sintagme precum „combaterea coruptiei in cinematografie“ sau „reforma institutionala“?
Cele doua sintagme despre care vorbiti, „combaterea coruptiei“ si „reforma institutionala“, pot fi de actualitate peste tot unde este vorba de un post de functionar public de conducere, care gestioneaza bani publici.
- Readucerea publicului in salile de cinematograf
Dvs., la concurs, ati raspuns numai la