6 ani de dezvoltare pentru un proiect grandios. Avionul va circula din octombrie 2007. Structura supraetajata cu 555 de locuri
Cea mai mare aeronava construita vreodata, modelul Airbus A 380, a primit, dupa indelungi dispute, autorizatie de zbor. Compania din Franta are unda "verde" de la autoritati pentru a aproba utilizarea celor mai mari aeronave de pasageri din lume. Decizia pune capat perioadei de sase ani de dezvoltare a unui proiect industrial european grandios, care s-a confruntat cu mai multe obstacole.
Identificarea unor probleme la instalatia electrica a cauzat o criza financiara si de management in vara acestui an la nivelul companiei-mama a Airbus, EADS, care a determinat scaderea valorii de piata a grupului aerospatial franco-german cu 25%, intrucat problemele au condus la decalarea programului de livrari.
"Este o zi excelenta pentru industria de avioane. Dimensiunile acestui aparat de zbor arata cat de mari pot fi visele", a declarat administratorul Administratiei Aviatice americane, Marion Blakey, cu ocazia lansarii. Avionul va intra in circulatie in octombrie 2007, sub administrarea companiei aeriene Singapore Airlines, si nu in aceasta luna, asa cum fusese stabilit initial, si va inlocui modelul Boeing 747. Airbus a incheiat deja contracte cu 14 companii aeriene pentru vanzarea a 149 avioane A380. Asociatiile de profil estimeaza ca, pana in 2016, una din opt curse aeriene va fi efectuata cu un model A380. Proiectul A380 a fost lansat oficial in luna decembrie a anului 2000, iar costurile sunt impresionante. Avionul are o structura supraetajata, cu 555 de locuri, oficialii companiei apreciind ca, peste 20 de ani, 1.600 de aeronave A380 vor survola spatiul aerian international.
Baruri, biblioteci si sali de gimnastica
O adevarata inovatie a tehnicii, cu toate ca detine cu doar 35% mai mult spatiu pent