Parlamentul European s-a aratat de acord in ceea ce priveste propunerea initiata de Comisia Europeana, acest proiect avand ca scop revizuirea regulilor de publicitate pentru canalele de televiziune din Uniune, prin actualizarea directivei Televiziune Fara Frontiere, initiata in 2007. Astfel, forul legislativ european a autorizat implementarea unor reguli stricte, dar justificate, in baza carora ar putea stopa abuzurile unor furnizori de servicii cu sediul in alte state ale Uniunii, reguli la care se adauga si o serie de prevederi deontologice.
Principala restrictie privind mesajele publicitare consta in autorizarea acestora intr-un numar limitat de programe, conform unor conditii specifice, spoturile urmand sa fie interzise "in timpul emisiunilor de stiri si de actualitati, in timpul programelor pentru copii, documentarelor si al emisiunilor de consiliere", aparitia acestora fiind inca permisa "in lucrarile cinematografice, filmele si serialele de televiziune, precum si in emisiunile sportive". Reclamele la tutun, alaturi de cele la anumite medicamente sau tratamente medicale specifice, vor fi interzise complet. De asemenea, frecventa pauzelor publicitare a fost votata la 30 de minute, si nu la 35 de minute, cum solicitase Comisia, sau 45 de minute, conform cererii Comitetului pentru Cultura. Deputatii solicita de asemenea Statelor Membre si Comisiei sa "incurajeze furnizorii de servicii audiovizuale sa dezvolte un cod de conduita privind continutul programelor pentru copii si intreruperea lor de publicitate, spoturi de sponsorizare sau alte spoturi de marketing vizand produse alimentare nesanatoase".
Parlamentul European s-a aratat de acord in ceea ce priveste propunerea initiata de Comisia Europeana, acest proiect avand ca scop revizuirea regulilor de publicitate pentru canalele de televiziune din Uniune, prin actualizarea directivei Televiziune Fara Fr