Cu un portofoliu ce cuprinde nume ca Eurographica, Lukoil sau Praktiker, Ideaplus communication este destul de dificil de incadrat in peisajul companiilor romanesti - ai fi tentat sa o califici drept agentie de publicitate sau de PR, dar Roxana Fica, care si-a inceput colaborarea cu Ideaplus in 2004, de anul acesta fiind angajata aici permanent, te corecteaza rapid: "firma de consultanta". Ce inseamna asta, mai exact? Cat se poate de simplu - cei "aproximativ 4 membri" permanenti ai firmei (aflam ca singurul barbat din echipa lucreaza aici doar part-time) ofera consultanta (strategica, dar si de media) pe diverse proiecte, intreprind diverse cercetari calitative de piata, ocupandu-se uneori chiar integral de "imaginea" unei companii, cum este cazul Praktiker.
"Aici nu avem functii, toti suntem colegi", subliniaza reprezentanta Ideaplus. Care sunt avantajele unei astfel de formule, in care toate sarcinile se impart intre cei patru membri ai echipei, facandu-se apel, atunci cand este necesar, la outsourcing? Dupa cum ne marturiseste Roxana Fica, este vorba in primul rand de faptul ca fiecare om are posibilitatea de a fi aproape de produsul finit la crearea caruia a participat, fie ca acesta este reprezentat de o campanie de imagine sau de un proiect mai restrans - in exprimarea acesteia, "e ca intr-o bucatarie", in care fiecare contribuie la prepararea mancarurilor. In al doilea rand, un punct forte consta in faptul ca nu imobilizezi intr-un singur loc (de munca) oamenii al caror input specializat este implicat pe diverse proiecte (cum ar fi un art-director sau un copy-writer), avand in acelasi timp siguranta ca, atunci cand ai nevoie, acestia isi vor face treaba asa cum trebuie.
Sinceritatea copiilor, provocarea unui comunicator
Privind-o pe Roxana, proaspata absolventa a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, nu poti sa nu t