Cel mai scump ceas comandat pentru România, de 230.000 de euro, va ajunge în ţară peste o lună ci pentru că numai cei bogaţi pot visa la mărcile "haute horologerie" sau "high-end". Cu toate acestea, piaţa ceasurilor de lux este în creştere. Iar în perioada Sărbătorilor de iarnă, vânzările la astfel de obiecte se dublează faţă de o lună normală. "Noi existăm din 1994, de 12 ani. Pot spune că această evoluţie era de aşteptat, mai ales că în întreaga lume piaţa este într-o expansiune deosebită. Se poate vorbi de creşteri de 20-30% la nivel general, iar acest lucru se simte şi la noi. În trei ani, cifra noastră de afaceri s-a dublat şi a ajuns la peste 2 milioane de euro. şi asta pentru că produsele de lux constituie un stimulent real pentru cei care apreciază acest lucru şi este un domeniu din ce în ce mai atractiv. Noi vindem peste 30 de ceasuri high-end pe lună", spune Adrian Stoican, director al "Helvetansa", unul dintre cei patru mari jucători de pe piaţă, printre care "Galt", "Micri Gold" şi "Cellini".
Un ceas creat pentru Bucureşti
Firma lui importă 12 nume mari dintre producătorii internaţionali de ceasuri ca Vacheron Constantin, Piaget, Jaeger-Lecoultre, Audemars Piguet şi Baume et Mercier. Dar cel mai scump ceas comandat de Helvetansa este marca Piaget, modelul Tourbillon Relatif. Acesta valorează 230.000 de euro şi este dorit de un om de afaceri român. Este unul dintre cele doar 20 de astfel de modele care vor fi produse la nivel mondial de Piaget. Tourbillon Relatif a fost lansat abia în aprilie la Salonul de la Geneva. "Numai asamblarea acestuia de un singur ceasornicar durează o săptămână. Este mai uşor să înţelegi de ce o maşină sau o casă costă atât de mult. Aceste ceasuri însă înglobează o sumă impresionantă de elemente care le fac valoroase. Sunt sute de ore destinate fabricării, sunt oameni în care investeşti, materiale, concept. Aceste cea