In ultima saptamana, doua companii aeriene low-cost, care aveau curse inclusiv in Romania, au ramas fara licenta. Este vorba de Air Madrid din Spania, care a fost obligata sa-si tina avioanele la sol din cauza intarzierilor, si de Club Air din Italia, a carei licenta a fost retrasa din cauza unei "iminente crize financiare" dupa ce compania a raportat pierderi de peste 700.000 de euro.
La mijlocul conflictului dintre autoritatile aeriene si companiile low-cost au ramas circa 300.000 de pasageri care au platit deja biletele, dar care nu vor ajunge la destinatie. Printre acestia se afla si cateva sute de romani.
Club Air avea curse in Romania sase zile pe saptamana, de pe aeroporturile din Bucuresti, Bacau, Timisoara si Cluj-Napoca. In Italia, avioanele ajungeau la Bologna, Firenze, Verona, Bari si Ancora. Iar Air Madrid opera pe ruta Bucuresti-Barcelona.
Solutie de moment
Autoritatea pentru aviatie civila din Italia a cerut companiilor aeriene active pe rutele operate de Club Air sa ofere locuri pasagerilor care au deja bilete. Potrivit Rompres, MyAir, alta companie low-cost, a vandut bilete pentru Bucuresti la preturi reduse. In schimb, alti pasageri au apelat la serviciile companiilor clasice, precum Alitalia. Cum au achizitionat biletul in ultimul minut, au platit si cate 500 de euro.
Potrivit legislatiei in vigoare, cei care au cumparat bilete de la companiile ramase fara licenta au dreptul sa ceara banii inapoi precum si despagubiri pentru cheltuielile suplimentare.
Low-cost la putere
Scandalurile si problemele aparute in jurul unor astfel de companii nu i-au determinat insa pe pasageri sa puna siguranta inainte de pret. Potrivit unui raport al Comisiei Europene, numarul celor care aleg serviciile companiilor aeriene ce practica preturi foarte mici este in crestere.
In ac