Construcţia Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav va începe, cel mai probabil, la jumătatea anului viitor. Singurele probleme care mai sunt de rezolvat sunt legate de situaţia juridică a unor terenuri şi de obţinerea finanţării necesare. „O parte din teren aparţine Agenţiei Domeniilor Statului, o parte Aeroclubului Ministerului Transporturilor, iar o parte IAR Ghimbav. Între IAR Ghimbav şi Aeroclubul Ministerului Transporturilor există o serie de divergenţe cu privire la proprietatea asupra unor suprafeţe de teren. Există, de asemenea, o serie de alţi proprietari care deţin terenuri în zonă”, ne-a explicat primarul George Scripcaru. Dacă această situaţie va fi rezolvată în scurt timp atunci vor putea fi demarate licitaţia, proiectele tehnice şi obţinerea tuturor avizelor necesare. În cazul în care aceste demersuri vor fi finalizate în câteva luni, Braşovul va avea aeroport în vara anului 2008 sau cel mai târziu la începutul anului 2009. La acest moment, investiţia este estimată la 100 de milioane de euro. Fondurile vor fi asigurate atât din bugetul Ministerului Transporturilor, cât şi din fondurile pe care SC Aeroportul Internaţional Ghimbav SA, ai cărei acţionari sunt Consiliile Judeţene Braşov, Covasna şi Harghita, Consiliul Local Braşov şi cel din Ghimbav, va reuşi să le atragă, fiind în discuţie contractarea unor împrumuturi externe.
„Pe 10 ianuarie vom avea o şedinţă la care vor participa toţi factorii implicaţi, adică reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, ai Prefecturii Braşov, ai CJ Braşov şi ai CL Braşov şi Ghimbav, în cadrul căreia vom încerca să stabilim dimensiunile aeroportului, precum şi particularităţile constructive, cum ar fi ce aeronave vor putea ateriza, cum va fi derulat traficul de coletărie etc.”, a mai spus George Scripcaru.
Ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a discutat cu primarul George Scripcaru, pref