- Diverse - nr. 247 / 18 Decembrie, 2006 Problema descentralizarii unor activitati, care acum se deruleaza in municipiile sau orasele unui judet, va impovara munca celor din primarii, acestora revenindu-le noi responsabilitati, inclusiv in ceea ce priveste imaginea globala a situatiei angajarii personalului in munca, implicit a somerilor. Astfel, s-a constatat ca multi dintre someri nu dispun de banii necesari pentru deplasari la oficiile de somaj, sau ca trebuie sa faca mai multe drumuri, ceea ce ingreuneaza situatia materiala a familiilor acestora, si asa destul de precara. In consecinta, se preconizeaza ca de anul viitor somerii sa afle de la primarii care sunt posturile vacante in localitatea in care isi au domiciliul, primariile fiind obligate sa desemneze functionari specializati, pregatiti anume, care se vor ocupa de inregistrarea somerilor care nu beneficiaza de indemnizatia de somaj. Se apreciaza ca somerii, care cauta un loc de munca, doresc, in primul rand, sa lucreze in localitatea lor de domiciliu, pe de alta parte, autoritatile locale cunosc cel mai bine situatia unor familii, a persoanelor disponibilizate, cat si a celor care au absolvit o forma de invatamant. De aceasta prevedere se vor bucura cel mai mult persoanele aflate in somaj si care domiciliaza in comune si sate, care nu vor mai fi nevoite astfel sa parcurga distante mari pana la sediul unui oficiu de somaj. Pe de alta parte, masura are menirea sa cointereseze autoritatile locale in promovarea ocuparii fortei de munca, in prima etapa primariile avand ca atributii inregistrarea si medierea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, pentru ca, in urmatoarea etapa, in functie de locurile de munca disponibile si de pregatirea solicitantului, sa ii poata rezolva acestuia situatia. Mai mult, se spera ca printr-o cunoastere exacta a situatiei fortei de munca dintr-o localitate, autoritatile l