Mii de bucureşteni au stat cu orele în trenurile şi în staţiile Metrorex în pericol, aceştia fiind evacuaţi în deplină siguranţă de poliţişti.
Incidentul s-a produs în jurul orei 10.30, din cauza unei defecţiuni tehnice. Potrivit conducerii Metrorex, problema urma să fie remediată până la primele ore ale acestei dimineţi. Trenul circula cu 6 km/h, din direcţia Piaţa Muncii către Dristor 2.
"Eram în vagonul trei. S-au stins luminile, iar trenul s-a oprit brusc. După ce s-a întrerupt curentul electric, am început să evacuăm călătorii prin tunel. Nimeni nu a fost rănit şi nu s-a creat panică", a spus agentul-şef Alexandru Nicola, unul dintre poliţiştii aflaţi în tren în momentul incidentului. Garnitura care a deraiat în staţia de metrou Dristor 2 este construită la Astra Vagoane Arad şi achiziţionată acum 25 de ani. Directorul Metrorex, Liviu Şoavă, susţine că "aceste garnituri şi instalaţiile, deşi sunt învechite, sunt încă în durata normată şi sunt verificate periodic". Cu toate acestea, Metrorex riscă să fie amendată, pentru că incidentul de ieri nu a fost anunţat Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.
Metroul a deraiat din cauza reviziilor reduse
Conducerea sindicatelor de la metrou pune accidentul de ieri-dimineaţă pe seama slabei exploatări a vagoanelor de călători. "Una dintre cauze este legată de mărirea intervalelor de revizie a ramelor de metrou, dar şi personalul extrem de redus pentru realizarea acestor revizii", declară preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi. El precizează că mai mult ca sigur unul dintre boghiurile vagonului de tip Astra a cedat pentru că numărul de curse este des, iar reviziile se fac mai rar decât în trecut. "Această deraiere este prima din istoria metroului, în care este implicată o ramă de metrou care are călători la bord", conchide Rădoi. Un astfel de incident a mai avut l