Producatorul de mezeluri Principal Company intentioneaza sa investeasca in urmatorii doi ani circa patru milioane de euro pentru extinderea capacitatilor de productie la fabricile din Filipestii de Padure si Salonta, a declarat ieri Radu Dumitrescu, Brand Manager Principal.
"Avem un plan de investitii de circa patru milioane de euro, din care 2,8 milioane de euro la Filipestii de Padure si 1,2 milioane de euro la unitatea de la Salonta", a declarat Dumitrescu.
In perioada 2003-2004, Principal a beneficiat de un program de investitii de 4,8 milioane de euro, din care un milion de euro au reprezentat fonduri SAPARD, finalizat in 2004, in urma caruia unitatile de productie au fost modernizate si standardizate conform reglementarilor europene din domeniu.
In 2006, Principal Company a investit 5,5 milioane de euro in schimbarea ambalajelor, imbunatatirea retetelor, extinderea gamei de produse si promovarea brandului Principal.
Investitiile au determinat o crestere a vanzarilor de cinci ori, in intervalul noiembrie 2005 - noiembrie 2006.
"Cota de piata a companiei Principal este de 1,1 la suta. Ne aflam pe locul 14", a mai afirmat Dumitrescu, subliniind ca unul din targeturile Principal este dublarea cotei de piata.
Unitatea din Filipestii de Padure, care produce mezeluri fierte-afumate si specialitati, are o capacitate de productie de 30 de tone pe zi, care ar urma sa creasca pana la 80-100 tone pe zi pana la sfarsitul anului 2008.
Fabrica de la Salonta, specializata in mezeluri crud-uscate, are o capacitate de productie de 140 de tone pe luna, care se va mari in urmatorii doi ani pana la 200 de tone pe luna. Compania are o cota de piata de circa 10% pe segmentul de salamuri crud-uscate la nivel national si de 1,1% pe cel al salamurilor fierte.
Principal Company estimeaza o cifra de afaceri de circa 14,2 milioane de euro pe