CNACN: Nu vom avea niciun leu alocat de la bugetul de stat. Traficul dunarean a scazut cu 10%. Turismul pe Dunare, aproape nul
In ciuda faptului ca traficul pe Dunare dinspre si catre destinatii externe a crescut cu un milion de tone, circulatia navelor pe canalul Dunare-Marea Neagra s-a redus anul acesta cu 10% fata de anul anterior. Traficul pe canalul Dunare-Marea Neagra a scazut in acest an cu circa 10%, pana la 29 milioane tone, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, care au limitat sau blocat circulatia navelor, a declarat directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile, Valentin Zeicu.
Traficul intern a scazut in 2006, fata de anul trecut, cu patru milioane tone, intrucat porturile dunarene au fost inchise in perioada inghetului din ianuarie - februarie, si din cauza secetei.
In acelasi timp, traficul dinspre si catre destinatii externe a crescut cu un milion de tone, ajungand sa acopere 25% din traficul total de pe canal.
"In ultimele trei luni, canalul Dunare-Marea Neagra a functionat la peste 53% din capacitate, in crestere fata de 2005, cand procentul era de aproximativ 49%", a afirmat directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile.
Profit similar cu cel de anul trecut
Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile a atras in acest an venituri de peste 25,4 milioane lei, reprezentand 90% din suma bugetata, si un profit de circa un milion de euro, similar cu nivelul din 2005.
Pe langa restrangerea activitatii, stagnarea profiturilor a fost pusa si pe seama cursului valutar. Valentin Zeicu spune ca planul de incasari prevazut de Ministerul Transporturilor a fost realizat, dar in conditiile in care taxele sunt exprimate in euro si incasate in lei, la cursul de schimb al BNR. Aprecierea leului fata de moneda europeana a generat incasari m