Compania din Mountain View, California, ocupă abia locul opt în topul firmelor de profil din patria lui Dostoievski Serghei Brin, unul dintre fondatorii motorului de căutare Google, s-a născut în Moscova, în 1973, şi primele cuvinte pe care le-a rostit au fost ruseşti. Şi, cu toate astea, nici ruşii, nici piaţa rusească nu sunt uşor de cucerit pentru Google. Creată în Sillicon Valley, de către Brin şi Larry Page, compania Google şi-a adaptat motorul de căutare pentru zeci de limbi străine şi a vândut publicitate de miliarde de dolari în întreaga lume. Dar, în Rusia, Google este cu mult în urma companiilor de internet locale în ce priveşte căutarea informaţiilor pe web sau colectarea rublelor din publicitatea legată prin linkuri de rezultatele căutării. Serghei a părăsit Rusia în 1979, împreună cu familia sa. Google şi-a inaugurat site-ul în limba rusă în 2003 şi şi-a deschis primul departament de vânzări aici abia acum un an, lăsându-le competitorilor săi un avans de timp considerabil. Dar dezvoltarea Google în Rusia a fost încetinită şi de barierele culturale şi lingvistice, spun directorii companiei, dar şi de rivalii săi, arată "New York Times". Fără presiuni politice "Google a promis că-i va întrece pe toţi, dar uitaţi-vă unde sunt acum. Nu sunt nici pe departe atât de tari", spune Irina Gofman, directorul Rambler Media, o companie rusească rivală. În multe ţări din Europa Occidentală, Google este cel mai popular website şi de departe cel mai utilizat motor de căutare. În schimb, în Rusia, Google abia ajunge în Top 10. Potrivit comScore Networks, care monitorizează traficul pe internet, doar 28% din ruşii care accesează internetul, fie acasă, fie la serviciu, au vizitat site-ul Google în luna octombrie, poziţionându-l pe locul opt în topul celor mai mari branduri de internet. Pe primul loc se află Yandex, un motor de căutare rusesc privat, care a fost vizitat