Firmele autohtone îşi dezvoltă capacităţile de transport şi vor să intre pe pieţele est-europene
Cargus a introdus şi transportul cargo
Investiţiile în extinderea capacităţii de transport reprezintă cuvântul de ordine. Augustin Pleşea, preşedintele companiei de curierat Cargus, spune că în 2007, numărul de autovehicule pentru transport va creşte cu 15%, de la un număr de 640 de maşini, în prezent, valoarea investiţiilor alocate ridicându-se la 5 milioane de euro. "Investim în mărirea capacităţii de depozitare, dar şi în transport. În acest an, investiţiile s-au cifrat la 4 milioane de euro şi ele vor continua şi pe parcursul anului viitor", a declarat, pentru Adevărul, Pleşea. Cargus desfăşoară încă din 2005 şi transporturi internaţionale, serviciul care a fost dezvoltat pe parcursul acestui an fiind cel de transport cargo. "Transporturile rapide de colete şi scrisori reprezintă 85% din total, în timp ce acela de tip cargo ajunge la 5%", spune Bogdan Pilat, director executiv în cadrul Cargus. Potrivit acestuia, transportul cargo a fost introdus în acest an pentru a oferi clienţilor un serviciu complet. "Încercăm să oferim toată gama posibilă de servicii, pentru că altfel, clienţii pot migra către alţi competitori", spune Pilat. Cargus deţine, potrivit studiilor efectuate, o cotă de piaţă de 30%, cu o cifră de afaceri estimată pentru sfârşitul acestui an de peste 21 milioane de euro, de la 14,8 milioane euro în 2005.
2007 va reprezenta şi anul în care companiile româneşti de curierat vor câştiga noi contracte pe seama colaborării cu străinătatea. "O serie de companii de logistică din Europa se află în proces de identificare a companiilor româneşti ce pot oferi servicii de transport în interiorul graniţelor ţării, la un standard apropiat de cel occidental", spune Sorin Sofian, director la TCE. Din acest punct de vedere, TCE face deja transport în Româ