Alka şi subsidiarele locale ale Vodafone şi Pepsi au încheiat contracte pentru promovare pe Yahoo! lunar. Dintre acestea, Yahoo! Messenger are 600.000 de utilizatori doar în România. În acest context, cu doar 66 de euro o firmă îşi asigură 1.000 de afişări ale bannerului său în cele patru medii. Pentru încă 73 de euro, firma îşi cumpără câte 1.000 de afişări pe fiecare dintre cele patru medii ale MSN, precum şi pe faimosul site YouTube.
Pe Yahoo!, 5% din totalul celor care vizualizează un banner publicitar intră pe site-ul la care se face referire. Pentru comparaţie, pe site-urile româneşti asemănătoare, procentajul este de doar 0,3%. Asta înseamnă că, pe Yahoo!, 5 din 100 de utilizatori care văd un banner dau click pe el, pe când în România doar 3 din 1.000 fac acest lucru. Eficienţa Yahoo! Este de aproape 20 de ori mai mare, în acest context.
De ce ? Este vorba de "targetarea" foarte exactă a publicului. Astfel, pe Yahoo! Se poate determina foarte clar cine vede un banner, atunci când acestea apar în Yahoo!Mail sau pe Yahoo! Messenger. În acest context, site-ul are o bază de dată a utilizatorilor, care include ţara de origine, precum şi vârsta acestora. Cum? Fiecare utilizator al acestui mediu trebuie să ofere aceste informaţii atunci când îşi crrează un cont acolo. Compania foloseşte aceste lucruri pentru a vinde publicitate. Astfel, o companie poate alege ca banner-ul său să fie văzut doar de tinerii somalezi sub 20 de ani, de exemplu.
"Dolarul cheltuit pe Yahoo este de 20 de ori mai eficient decât cel cheltuit în România", concluzionează Mihai Fănache, proprietarul agenţiei de publicitate online Nine Spices, singura din România care a încheiat până acum contracte cu mediile externe, conform informaţiilor disponibile.
Până în acest moment, doar trei firme româneşti au ales publicitatea pe site-uri de acest tip: Alka,Pepsi şi Vodafone. @N