Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta a sustinut ieri o conferinta de presa in care a prezentat atat bilantul de activitate pentru anul in curs, cat si perspectivele lui 2007. Directorul general al CNAPMC, Mircea Banias, a precizat ca Administratia Porturilor Maritime Constanta a avut un an foarte bun, fapt reflectat in indicatorii financiari pe care compania ii va atinge la finalul anului. Tranzitul de marfuri a inregistrat, in acest an, o crestere de circa 44%, crestere materializata intr-un total de 11,5 milioane de tone, comparativ cu opt milioane de tone, inregistrate in aceeasi perioada a anului 2005. Traficul de containere a crescut cu aproximativ 30% fata de anul precedent, atingand, pana la data de 10 decembrie 2006, cifra de 929.240 TEU-uri, crestere care in valoarea absoluta reprezinta peste 200.000 de TEU-uri. Totodata, traficul de containere a inregistrat o crestere semnificativa de 26,6% din punct de vedere cantitativ, atingand 8,8 milioane de tone, fata de 6,95 milioane tone, in perioada similara a anului 2005. Pana la sfarsitul anului, traficul de containere este estimat sa depaseasca un milion de TEU-uri, ceea ce face din Portul Constanta cel mai important hub de containere din zona Marii Negre. Cantitatea de marfa operata aici depaseste cantitatea totala de marfa operata in toate celelalte porturi din zona. Lipsa de interes pentru minereuri Traficul total inregistrat pana la data de 10 decembrie a inregistrat, fata de anul 2005, o usoara scadere, de aproximativ 7%, atingand 53,6 milioane de tone. Traficul total de marfuri estimat a se realiza la finele anului 2006 este de circa 56,5 milioane tone, cu 3,5 milioane de tone mai putin decat la finele anului 2005. Scaderea se datoreaza diminuarii atat a traficului fluvial, cat si a traficului maritim. Astfel, traficul fluvial a inregistrat o scadere de circa 15