Cel puţin pe piaţa imobiliară, românii nu sunt mari amatori ai regimului de exclusivitate. Traficul cel mai mare îl au site-urile care folosesc anunţuri postate de oricine şi pe care le poate accesa oricine, fie proprietar, fie reprezentant al unei agenţii. În ultimele şase luni, investitorii în portaluri imobiliare au o mare dilemă, dacă să listeze doar proprietăţi scoase la vânzare în regim de exclusivitate sau anunţuri provenite din toate mediile de informare. Ulti
Cel puţin pe piaţa imobiliară, românii nu sunt mari amatori ai regimului de exclusivitate. Traficul cel mai mare îl au site-urile care folosesc anunţuri postate de oricine şi pe care le poate accesa oricine, fie proprietar,
fie reprezentant al unei agenţii.
În ultimele şase luni, investitorii în portaluri imobiliare au o mare dilemă, dacă să listeze doar proprietăţi scoase la vânzare în regim de exclusivitate sau anunţuri provenite din toate mediile de informare.
Ultimele două site-uri lansate -www.mlsleader.com şi www.bvi.ro se adresează numai agenţiilor imobiliare şi merg pe principiul exclusivităţii. Un al treilea, www.cerean.com, promovat de CEREAN (Central European Real Estate Associations Network) este în stadiul de proiect. Se ştie deja că va fi operativă din 2007 (de când organizaţia va fi prezidată din România) şi că se va adresa specialiştilor, dar încă nu s-a luat decizia dacă va lista doar proprietăţi reprezentate în regim de exclusivitate sau nu.
Riscurile exclusivităţii
«Un listing exclusiv se poate impune doar dacă are o tehnologie bine pusă la punct şi o poziţie neutră în businessul imobiliar. Orice implicare directă în tranzacţii a persoanelor din staff-ul companiei care deţine listingul aduce un minus de credibilitate.»
Răzvan Muntean, director general R