Companiile clujene cu branduri recunoscute au trecut, in ultimele luni, prin procese de restructurare, relocari, investitii in retehnologizare sau in imagine, pentru a deveni competitive pe o piata ce aduce, pe langa beneficiul liberei circulatii, si amenintari din partea concurentei.
Investitiile realizate in vederea integrarii, de 3,1 milioane de euro in 2006, se concretizeaza in reamenajarea spatiilor tehnologice pentru productia de cosmetice, a spatiilor de depozitare materii prime, ambalaje, produse finite conform standardelor UE si in achizitionarea de noi linii de ambalare produse cosmetice, spune Manuela Crisan, reprezentant Farmec.
In 2006 s-a alocat un procent mai mare din cifra de afaceri (5%) pentru marketing, iar in 2007 va ajunge la 7%. Pentru anul viitor, se estimeaza investitii de 3,5 milioane de euro. Avem proiecte pentru obtinerea de fonduri nerambursabile UE, retehnologizare, tratarea apelor reziduale, marketing, instruire a personalului, pe care speram sa le obtinem anul viitor.
Pe termen lung, aderarea la UE va insemna o crestere a puterii de cumparare, o piata interna competitiva si sanse de vanzari mari pe piata comunitara, completeaza Crisan.
BT asteapta marii investitori
Este, potrivit unui clasament Brandient, cel mai valoros dintre brandurile clujene, cu o valoare de 40,5 milioane de euro. Investitiile pentru 2007 vizeaza reteaua teritoriala, sistemul informatic, dezvoltarea personalului, produse si servicii noi, dezvoltarea companiilor membre ale grupului.
Intrarea in UE va impune noi standarde de calitate, va aduce solutii noi de finantare si calitate in mediul bancar autohton. Credem intr-o evolutie semnificativa, ca numar de clienti si portofoliu de servicii si produse dedicate, a celor trei linii de activitate: persoane fizice, IMM si corporate.
Cercetarile no