De la prima tranzacţie online în care s-a plătit cu cardul printr-un sistem securizat, în martie 2004, piaţa românească de comerţ electronic a evoluat – prea încet, după părerea multora – şi încearcă să îşi găsească reperele. Cu toate că ne apropiem de tendinţele manifestate la nivel mondial în comerţul electronic, piaţa românească de profil de abia acum descoperă noi categorii de produse, precum articolele vestimentare, cele cosmetice sau farmaceutice
De la prima tranzacţie online în care s-a plătit cu cardul printr-un sistem securizat, în martie 2004, piaţa românească de comerţ electronic a evoluat – prea încet, după părerea multora – şi încearcă să îşi găsească reperele.
Cu toate că ne apropiem de tendinţele manifestate la nivel mondial în comerţul electronic, piaţa românească de profil de abia acum descoperă noi categorii de produse, precum articolele vestimentare, cele cosmetice sau farmaceutice, căutate afară. Totuşi, mai puţin de o treime din numărul total de comercianţi online acceptă carduri la plată. Primul studiu cu privire la piaţa românească de e-commerce efectuat de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), arată că serviciul de monitorizare a traficului pe internet, trafic.ro, are înregistrate peste 1.000 de site-uri la categoria „comerţ electronic“. „Teoretic, este o cifră mare pentru România în acest stadiu de dezvoltare al pieţei, dar multe dintre ele au vânzări foarte apropiate de zero, practic nu există decât în statistici“, apreciază Mădălin Durca, marketing manager la PC Fun. „Multe dintre ele se vor închide în următorul an, dar vor apărea altele noi, astfel că în 2007 – 2008 vom asista, probabil, la o dinamică reală echilibrată pe intrare şi ieşire“.
Pe lângă magazinele virtuale care vând prin intermediul unor procesatori înregistraţi, în Rom